Jave Computers gooide 3 jaar geleden het roer volledig om wat het ontwikkelen van websites betrof. Een website is geen statisch project dat eeuwig hetzelfde blijft. Een website is in beweging en evolueert.

Tot 2017 werken wij net als de meeste collega’s volgens het principe dat de klant een bepaald product koopt in een bepaalde staat en het daar de komende jaren bij bleef. Voor elke aanpassing, inhoudelijk of uiterlijk diende apart gefactureerd te worden.

Het gevolg, websites bleven er gewoon 10 jaar hetzelfde uitzien tot ze gewoon niet meer werkten of de klant besloot een nieuwe website te laten ontwikkelen. Dit is gelukkig verleden tijd!

Websites anno 2020

De snel evoluerende technologie maakt dat een website geen statisch project meer is, maar een constant evoluerend gebeuren.

Om die reden schakelden wij in 2017 over naar een systeem waarbij de klant niet één product koopt, maar een onderhoudscontract aangaat. Voor de ontwikkeling van de website betaalt de klant een bedrag (onze prijzen staan helder op onze website). Dit basisbedrag is lager dan vroeger en covert de ontwikkeling van de website. Daarnaast betaalt de klant een jaarlijks forfait vanaf het jaar volgend op de oplevering. Voor dat bedrag garandeert Jave Computers de doorontwikkeling van de website zodat een website nooit meer verouderd raakt. Het bedrag hangt af van het type website en de grootte.

Wij doen elke 2 maand van elke website een check up. Merken we zaken die gedateerd zijn, technologieën die verouderd zijn, dan passen we dit aan. Dit zonder extra facturatie aan de klant, want dat zit immers inbegrepen in de onderhoudskost. Komt er een nieuw toestel op de markt, dan zorgen we dat elke website ook werkt op dat toestel.

Dr. Géraldine Lacave

In 2017 ontwikkelden wij voor Dierenarts Géraldine Lacave een website. Op dat moment gebruikten wij nog een oude technologie die anno 2020 verouderd bleek en de verdere doorontwikkeling in de weg stond.

In het oude systeem zou de klant nu moeten overwegen om een nieuwe website te laten maken met alle kosten erbij. Maar dankzij het onderhoudscontract is dit geen zorg van de klant, maar onze zorg.

Enkele dagen geleden lanceerden we dan ook een gloednieuwe website gebaseerd op het oude ontwerp, maar nu met nieuwe technologie, een betere stroomlijning van het ontwerp en duidelijk verbeterde werking op mobiele toestellen.

Doe zelf de vergelijking:

Wij hopen zo de zorgen voor de klant weg te nemen, maar ook ons visitekaartje up tot date te houden!