Een nieuw boekjaar is de ideale gelegenheid om eens te reflecteren over het voorbije jaar en te kijken naar wat komen gaat.

Het is de ideale moment om eens te kijken naar wat wij doen, wat we willen doen, wat goed is voor onze klanten en wat een goede work-life balance brengt.

Voor Jave Computers betekent dit ook eens het onder de loep nemen van alle diensten. Al vanaf de start in 2008 hebben we ingezet op heel wat aspecten van het informaticaspectrum. Doorheen de jaren zijn de diensten ook alleen maar uitgebreid.

Na 12 jaar kunnen we concluderen dat we enerzijds een hele positieve weg afgelegd hebben, een mooi en divers klantenbestand opbouwden, vele leuke projecten mochten doen, maar aan de andere kant ook keuzes moeten maken om alles leefbaar te houden.

“Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten…”

Kiezen is verliezen……

Een zegswijze die je wel eens vaker hoort en ja bij keuzes maken hoort ook afscheid nemen van dingen, maar het betekent vooral meer positieve energie steken in de zaken die je uiteindelijk wel kiest.

En met die boodschap in het achterhoofd zijn we ook aan de slag gegaan.

De weg naar de toekomst

Huisbezoeken

In 2008 zijn we vooral als één van de eersten gestart met de huisbezoeken. Bij mensen ter plaatse de problemen gaan oplossen of helpen en zaken aanleren. We werkten toen ook nog vanuit Brugge waar alles dichtbij was. Anno 2020 zijn we uiteindelijk in Oostkamp, op den buiten, terecht gekomen. Dat betekende enerzijds een verlegging van ons terrein, maar ook dat de afstand naar klanten in Brugge meteen een heel stuk groter werd. Bovendien hebben we dit altijd aan een heel scherpe prijs gedaan, waarbij we altijd onder die van de andere spelers zijn gebleven.

Maar nu we ook heel wat andere diensten verlenen blijkt dit vooral een heel tijdrovende opdracht te zijn. Huisbezoeken bij particulieren zijn dan nog vaak ’s avonds, waardoor dit minder en minder haalbaar blijkt te zijn met een gezinssituatie. De combinatie veel tijdverlies, lage prijzen, weinig combineerbaarheid met de andere diensten, maakt dan ook dat we deze dienst hervormen.

Eerst en vooral zetten we nu meer in op de hulp op afstand en pickup & return service. Bij hulp op afstand nemen wij uw computer over vanuit ons kantoor. De details kun u HIER nalezen. Bij de pickup & return service halen wij het defecte toestel bij u thuis op en brengen het na herstelling terug bij u thuis en sluiten alles aan. De details van deze dienst kunt u HIER nalezen. De pickup & return service bieden we aan in Oostkamp, Ruddervoorde, Wingene, Zedelgem, Torhout.

De effectieve bezoeken thuis, waarbij we alles ter plaatse doen wordt tot een minimum beperkt en enkel nog in Oostkamp (inclusief deelgemeentes), wanneer het probleem specifiek aan de apparatuur thuis ligt. In alle andere gevallen zullen wij steeds verwijzen naar de pickup & return service.

Om het geheel rendabel te houden zijn ook de prijzen van deze diensten aangepast. De tarieven kunt nalezen op deze nieuwe website in de rubriek thuishulp.

Herstellingen

We zetten nu ook meer in op herstellingen in ons atelier. Hier hebben we alle tools aanwezig om een degelijk diagnoses te stellen en ook doelgerichte oplossingen te bieden. En wat belangrijk is, het is voor u de meest voordelige optie, want u betaalt niet per uur, maar in de meeste gevallen gewoon de vaste forfaitaire bedragen.

Bij deze dienst willen we meer onze 24/7  inleverdienst in de kijker zetten. Het is niet voor iedereen mogelijk om tijdens de kantooruren toestellen binnen te brengen en dat is bij ons ook helemaal niet nodig dankzij de 24/7 inleverdienst. Het werkt heel simpel, ga op deze site naar ‘herstellingen‘ en klik onderaan op ‘toestel aanmelden’ . Vul je gegevens in en wacht op een bericht terug van ons met de instructies om uw toestel binnen te brengen. Om veiligheidsredenen zetten we de details enkel in de mail na het aanmelden. Na de herstelling kunt u ofwel een afspraak maken om terug op te halen of we zetten het toestel klaar voor ophaling en dan komt u op het moment dat voor u het beste is. In dat laatste geval krijgt u ook een betaallink via mail die vereffend moet zijn voor de afhaling.

Omdat de hersteldienst in ons atelier in de nieuwe focus ligt, blijven de prijzen nagenoeg gelijk. Deze dienst is voor ons ook de meest efficiënte. De richtprijzen vindt u op de herstellingen pagina.

Websites

Het maken van websites en webshops blijft voor ons een leuke, creatieve bezigheid. Ook hier blijven wij ons verder in specialiseren. We mochten het voorbije jaar ook enkele leuke projecten uitwerken. Binnenkort zult u in deze blog ook nog een aantal van onze laatste projecten aangekondigd zien, maar daarvoor wachten we nog even op de klanten zelf. Alle websites zijn namelijk uitgerust met een CMS systeem, waarbij de klant zelf de inhoud kan aanpassen en zo zijn er momenteel nog 4 projecten waarbij de eindklant nog aan het finetunen is.

We hebben ons ook verdiept in de GDPR wetgeving en kunnen dan ook zeggen dat al onze projecten conform zijn.

De technologische ontwikkeling voor het bouwen van websites heeft het werk de laatste jaren doen afnemen. We kunnen tegenwoordig veel vlotter heel mooie resultaten neerzetten en dat maakt dat wij vorig jaar al onze prijzen konden laten dalen. Ook in 2020 houden we dezelfde prijszetting aan. Eén van onze sterktes is ook dat we heldere prijzen hanteren, zonder verrassingen nadien. Lees er meer over op de ‘websites‘ pagina.

Verhuur

Toen we hier midden 2017 mee begonnen, hadden we nooit kunnen voorspellen dat deze dienst zo succesvol zou worden. We zijn gestart met twee beamers, een scherm en een paar laptops, maar intussen is deze dienst uitgegroeid tot een ongekend niveau.

We zijn blij vast te stellen dat de huurders ons zeer flexibel en scherp geprijsd systeem waarderen.

Ook zijn we heel blij dat we na de tegenslag eind 2017, waarbij we tot 2 keer toe werden bestolen. Een maal door een oplichtster (Elisabeth Coene) uit Gent en een tweede maal door oplichtster uit Antwerpen (Sandra Jozefzoon), de handdoek niet in de ring hebben gegooid. Nee, in plaats van de moed te laten zakken, hebben we ingezet op meer veiligheid. Zo zijn nagenoeg al onze materialen intussen beveiligd en traceerbaar. Je moet soms leren uit de fouten van het verleden en goed dat we dat gedaan hebben. Het blijft uiteraard wrang aanvoelen dat we nooit alles hebben kunnen recuperen en dat de schuldigen lekker verder kunnen doen, maar goed, dat is België dan zeker?

Het spreekt dan ook voor zich dat we deze dienst dit jaar verder blijven uitbouwen zoals de voorbije jaren. En ook hier blijven onze scherpe prijzen behouden.

We blijven ook vasthouden aan ons geautomatiseerd systeem via de webshop op www.javeverhuur.be . We willen in de nabije toekomst ook alle producten uitlichten in de ‘verhuur’ rubriek op deze site, maar alle bestelling zullen blijven verlopen via de webshop.

Conclusie

We nemen afscheid van een aantal diensten in hun oude vorm, maar daartegenover zetten we een meer gestroomlijnde dienstverlening op andere gebieden. We kijken met heel veel tevredenheid op de voorgaande jaren, maar kijken vooral naar een nog betere toekomst!